post image 3
 
 
 
فراخوان نشست های تخصصی در محورها و زیر محورهای ذیل:
فناوری تولید محتوا و سرویس های محتوا محور
  • تولید ، توزیع و انتشار محتوا با کیفیت UHD و استفاده از مزایای رنگ و کیفیت نمایش بالا
  • فناوری های نوین در تولید محتوا (تولیدات تلویزیونی و سینمایی)
  • آخرین دستاوردهای بومی فناوری CGI در جلوه های ویژه
  • تولید Immersive media(AR/VR)
  • تولید صدای Object based , 3D
  • الزامات و چالشهای زیرساخت های مبتنی بر IPدر تولید و توزیع محتوا Remote production
  • سامانه های مدیریت محتوای دیجیتال
  • معماری نوین سیستمهای صدا و تصویر در شبکه رایویی و تلویزیونی
    • a. نسل جدید سرورهای صوتی
    • b. نسل جدید سرورهای تصویری
    • c. نسل جدید سیستم های گرافیک و کاراکتر ژنراتور
    • d. نسل جدید واحدهای سیار تلویزیونی
    • e. نسل جدید سیستم های نور استودیویی
  • مدیریت متمرکز و یکپارچه استودیویی
  • ملاحظات عملیاتی مدیریت فرایندی تولید و پخش
  • کاربردهای IMF در صنعت برودکست
  • فناوری های نوین در زیرساختهای استودیو رادیو و تلویزیونی
  • آینده سیستم های تولید ، پخش و نمایش چند بعدی
  • کاربردهای علوم شناختی در رسانه
  • روشهای ارزیابی( Objective)عینی و(Subjective) ذهنی کیفیت صدا و تصویر
  • کاربردهای فراداده و فرمت صدا در چرخه برودکست
زیرساخت های نوین توزیع و انتشار محتوا
  • سیگنال رسانی مبتنی بر IP و مقایسه زیرساخت های 12G/2022-6 در انتقال سیگنال
  • الزامات موفقیت برودکسترها در بستر هایبرید (برودکست و برودبند)
  • آینده فشرده¬سازی صدا، تصویر و ویدئو (VVC، NBMP و مبتنی بر AI)
  • استانداردها/ تغییرات جدید سامانه های برودکست(DVB ، ATSC 3.0)
  • بهره مندی از انرژی های تجدیدپذیر در زنجیره انتشار محتوا
  • الزامات ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE) در زیرساختهای تولید، توزیع و انتشار
  • آینده و چالشهای برودکست در فضای رقابت با OTT (HbbTV، DVB-I، تبلیغات هدفمند)
  • روش¬های نوین سیگنال¬رسانی زمینی
  • فناوری 5G ؛ فرصت ها و چالشها برای توزیع محتوا
  • راهکارهای پدافند غیرعامل در ساختارهای مختلف رسانه
  • کیفیت سرویس (QoS) و کیفیت تجربه (QoE) در سیگنال رسانی محتوا
  • منظومه های ماهواره ای
  • جایگاه شبکه های نوین ماهواره ای در توسعه و کاربرد اینترنت اشیا
  • باندهای ماهواره ای فراتر از kuمانندKa , Q , V
  • شکل دهی پرتوها و کاربری آن در آنتن های ماهواره ای
  • مکان یابی تداخلگر ماهواره ای ( Geo location)
کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت رسانه
  • راهبردهای بکارگیری هوش مصنوعی در صنعت رسانه
  • کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت رسانه ؛
    • a. استخراج اتوماتیک فراداده از محتوای رسانه ای (AME)
    • b. کاربردهای مربوط به تولید محتوا
    • c. کاربردهای سنجش کیفیت محتوا
    • d. تحلیل Big DATA (تصمیم‌گیری و انتخاب هوشمندانه)
    • e. کاربردهای نوآورانه (Motion capture , Slowmotion,… )
    • f. تحلیل معنایی محتوا
    • g. توزیع محتوا
  • نقش فناوری هوش مصنوعی در مدیریت و امنیت زیرساخت های رسانه
مراکز داده و زیرساخت های ابری امن
  • زیرساختهای عملیاتی امنیت سایبری در سازمان (موضوع ترکیبی)
  • کارکردهای رسانه ای سرویس گرا در ابر اختصاصی سازمان صدا وسیما
  • مدیریت هوشمند زیرساخت ها در مراکز داده
  • امنیت در زیرساخت های ابر خصوصی رسانه محور
  • بررسی شیوه تضمین کیفیت خدمات در ابر اختصاصی سازمان صدا و سیما
  • الزامات معماری نرم افزار در بسترهای ابری
  • فناوری های ارتباطات نوری در مراکز داده
  • شبکه های نرم افزار محور و کاربردهای انها در سازمانهای بزرگ
معماری رسانه های آینده
  • فرهنگ سازمانی و تاثیر آن بر نوآوری در حوزه رسانه
  • شیوه های نوین تولید محتوا (شهر رسانه ای )
  • مدیریت انرژی و رسانه سبز
  • مدیریت پروژه های نرم افزاری: چالش ها و مولفه های موثر
  • کاربردهای فناوری های نوین ساختمان و تاسیسات در صنعت رسانه
  • فرآیندکاوی، هوشمندسازی کشف و بهبود فرآیندهای کاری سازمانی
  • بهره برداری رسانه از ظرفیت مراکز رشد، شتاب¬دهنده ها و چالش های فناوری
  • انقلاب چهارم صنعتی و ملاحظات رسانه (Industry 4.0)
  • مدلهای نوین کسب و کار در صنعت رسانه
  • شیوه های نوآورانه مدیریت دارایی های مشهود و نامشهود رسانه
  • راهبردهای صنعت رسانه در حوزه اینترنت اشیا
  • مدیریت امنیت در معماری های نوین نرم افزاری
  • معماری پایدار در حوزه ساختمان و تاسیسات رسانه
  • کاربردهای بلاکچین در صنعت رسانه